Saapuminen Helsinkiin & Nuorisokeskus Marttinen

Minä saavuin Suomeen tasan 2 viikkoa sitten. Ensiksi minä vietin 2 päivää Helsingissä kahden kaverini luona, joita nytkin haluaisin kiittää sohvasurffailemisesta! He myös näyttivät minulle Andorra elokuvateatteria  ja Kaurismäen perustamaa Corona baaria:) Anniina & Iván, olette parhaita!  
image
Projektori salissa otettu kuva - Anniina ja minä (Iván on hirveä tekemään töitä:)

Minun määränpää oli Virrat, Nuorisokeskus Marttinen. Minä tulin Virroille tarjoutuakseni vapaaehtoiseksi EVS ohjelman kautta ja minä olen täällä heinäkuuhun loppuun. Jos sinä olet kiinnostunut mitä EVS tarkoittaa, sinä voit löytää tiedot siitä netistä tosi helposti. Tässä on esimerkiksi eräs hyvä nettisivu EVS:stä suomeksi:
Nuorisokeskus Marttinen on yksi opetus- ja kulttuuriministeriön tukema nuorisokeskus. (Suomessa tälläisiä keskuksia on yhteensä 11). Marttinen sijaitsee 4 km päässä Virtain keskustasta, jossa on noin 7000 asukasta. Minä tulen samanlaisesta kaupungista Unkarista - virallisten tietojen mukaan siellä on noin 8600 asukasta. (https://en.wikipedia.org/wiki/Hal%C3%A1sztelek)
EVS:nä minun tehtäväni on auttaminen ryhmien ohjaamisessa. Toivottavasti myöhemmin minä pystyn yksinkin ohjata ohjelmia suomeksi. Jaaaajj, olen jo nyt innoissani!!
Pääsääntöisesti kouluryhmät saapuvat Marttiseen ympäri vuoden. Alussa minä luulin, että talvella tuskin saapuu ryhmiä kolean sään vuoksi, mutta näiden kahden viikon aikana se tuli minulle täysin selviksi, että kun ulkona on räntää ja hallaa, ohjelmia pidetään siitä huolimatta. Täällä ei ole “huono sää” olemassa! Joskus se naurattaa minua kun lapset tulevat pihalle lenkkikengissä ja ohuissa vaatteissa, ja minä näytän kun olisin tulossa Napapiiriltä. Jotain tällaista:
image
Puolustaakseni itseäni sanon kuitenkin, että hevosien päällä on myös paljon vaatteita:
image
Marttisessa ratsastustallin lisäksi tarjoataan paljon muita ohjelmia (jotka ovat minulle melko hämmästyttäviä). Jos haluaisit olla Robin Hood, McGywer, Bear Grylls tai jopa Gabe Walker, tule vierailemaan! Sitä paitsi, ensi viikonloppuna voit kokeilla ohjelmat ilmaiseksi. Minäkin valmistan pikkua yllätystä Unkarista;)

https://www.facebook.com/events/1750494645173827/

Tässä ovat vierailuun mielialakuvia viime viikosta:)
image
image
image
image
image
image